About Me

My photo
sungai petani, Malaysia
i'm not a bitch , i just speak the truth ! i'm not a heart breaker , i just get bored easily ! i'm not beauty as i am ugly ! i'm not cocky , but i'm confident with my fucking self !

Pleasure Guest

A Hope.



ya, aku akui.
utk rezeki yg kali ini,
aku akui.
mmg susah utk aku dapatkan.
mmg payah utk aku usahakan.
bukan mengalah, bukan x mencuba.
tapi utk situasi ini,
aku dan dia b'tindak utk sama-sama tunggu.



menunggu,
ya, tp smpai bila.
utk sebelah positif milik suami.
yakin kan aku dgn kata-kata.
"insyaallah, ada rezeki kita nnti. cuma syg habiskan dulu belajaq. kita dh janji dgn abah kan? syg pon kena grad dulu."
utk aku, aku lebih kpd perasaan utk memiliki.
naluri keibuan aku makin hari makin menebal.
mana tahan.
bila hari-hari aku lalui,
melihat kelahiran orang-orang baru dlm hidup teman-teman.
sdgkan perkahwinan kami dulu seangkatan.
cuma mereka lebih murah rezekinya.
utk cepat merasa.



dan aku sesungguhnya x salah kan sesiapa.
x salahkan abah.
abah lebih tahu anak dia bagaimana kan?
"abah tau, adik x setabah tu. abah rasa adik xkuat utk mengandung masa belajar. xpa, pelan2. grad dulu, baru kedepan-depan kita rancangkan yg lain".
ya, abah lebih memahami.
aku mungkin seorg yg cepat ber putus asa.
utk aku hadapi itu sendirian tnpa suami disisi,
pasti manja aku berlebihan.
dan akibatnya, sia-sia saja pelajaran yg sudah hampir ke penghujungnya.



tapi aku takut,
utk setiap bait yg org cakapkan,
"jgn merancang soal anak, takut nanti Tuhan putuskan terus!".
dan utk kata-kata itu aku takot!
tp aku merancang bersebab bukan? :(
aku dan dia punya hajat besar soal anak.
aku mahu anak kembar utk aku pakaikan segalanya utk mereka serupa.
aku mahu si tua nya seorg abang utk kelak nnti menjaga adiknya.
aku mahukan si sempurna utk jadikan teman bila aku bertengkar dgn papa mereka. :)
dan dia mahukan anak seramai team bola, dan aku mati-matian nak kan 4 saja.
utk aku dan dia, kami sering mimpikan sesuatu utk si bakal baby.
semuanya sudah kami impikan.
tunggu masa utk dilaksanakan.



utk suami,
maaf. syg tahu b mahukan si kecil.
syg tahu b impikan utk pakai kan si kecil dgn pelbagai gaya.
simpanan kasut-kasut kecil dalam bilik pon dah berhabuk kan syg?
maaf syg. mungkin rezeki kita bukan skrg, kan?
mcm yg selalu kita ckp, rezeki kita mahal sikit kan b?



utk kenalan,
sy x mintak byk, cuma seharapnya.
kurangkan utk soalkan ttg rezeki sy.
knp sy masih belom punya si kecil.
sbb hati manja milik perempuan besi ini rapuh.
cepat calar dan terguris.
maaf ya.



dan doa utk Tuhan,
aku mohon utk kau tunaikan harapanku utk habiskan apa yg sudah aku mulakan.
semoga aku dapat habiskan pengajianku tahun ini.
utk aku usaha kan utk dapat kan si kecil lebih cepat. :)



dan utk bakal si kecil Aryann Mikhail dan Ayesha Medina.
doakan utk mama sudahkan apa yg mama perlukan habiskan.
dan doakan utk papa bertabah menunggu mama. :)







p/s: mintak-mintak dpt grad tahun ni ! pleaseeeeeeeeeee !!!!

4 comments:

WeenAzura said...

Amin. you have my prayers :)

Darliyana said...

tengs ween syg ! amin . :)

Eima Jer said...

berduet!
my pray always with you.
tunggu baby tunggu la nakal ipar biras jugak ;p

Darliyana said...

tengs sis ! eh, bakal biras itu sudah tentu jaminan bukan ? insyallah ! :)