About Me

My photo
sungai petani, Malaysia
i'm not a bitch , i just speak the truth ! i'm not a heart breaker , i just get bored easily ! i'm not beauty as i am ugly ! i'm not cocky , but i'm confident with my fucking self !

Pleasure Guest

Al-Fatihah, bonda . ='(




apa rasa.
bila kaseh syg Tuhan pinjamkan utk kau.
cuma seminit dua.
belum puas cungkil rasa kaseh.
belum sempat usap lembut pipi.
belum cukup tatap senyum manis.
hangat belai cium tangan.




aku merasa.
dan sedang rasa.
bila Tuhan memilih.
utk putuskan aku dan ibu.
memisahkan kami antara dua dunia.




20 tahun.
sumpah, mak !
adk rindu !
adk sgt rindu !




mungkin kesah kita paling sikit antara kita.
tapi rindu adk lebih dari segalanya.




mak,
kenapa ingatan adk x kuat sepanjang 3 tahun dgn mak?
kenapa memori adk dgn mak hanya segaris dlm ingatan adk?
kenapa mak?
adk hanya ingat saat mak ditutup kain putih.
saat abg meronta x mahu masuk dlm van jenazah mak.
bila butir2 pasir tutup mak dalm lubang kecil itu.
bila baju kurungan biru adk koyak sbb jatuh t'kena batu cacak sebelah kubur mak.





knp Tuhan ?
kenangan aku dan mak tipis .
pulihkan ingatan aku Tuhan.
utk aku rasa seinci kaseh dari si ibu.
tolong longgarkan rasa rindu aku pada ibu.





mak, damai ya.
hanya doa dapat adk kirim.
seadilnya Tuhan akan temu kan kita juga,
adk cuma menunggu saatnya.






adk syg mak.
syg mak.
='(







rasa damai ini yg aku rindu !






pesan : awk ada mak, awk jaga mak awk. syg mak awk mcm awk x pernah sygkan sesiapa ! :)


3 comments:

Hayati Muhamad said...

Oh deqna! Sedih;( i feel it !

ely aziz said...

al-fatihah..b strong ya deq =(

Darliyana said...

yatt syg : hanya yg mengalami dpt rasa kan ? Tuhan pinjamkan utk kita sesaat saja kan ?


ely : sedang ! saat rapuh bila rasa x punya tempat nak b'peluk !